VALÈNCIA. UNA MICA DE TOT

El dia 24 de març vam anar a València i vam veure diferents parts de la ciutat. Vam començar per un edifici anomenat l’Octubre, però que abans es deia El siglo, i era un antic centre comercial. Ara l’utilitzen per a fer diverses activitats entre elles algunes de les que vam fer nosaltres, com veure un petit teatre amb un home i una dona com a actors fent el que ens van dir que s’anomenava lectura dramatitzada ja que representen les obres sols amb la veu sense moure’s ni canviar-se, ni amb decorats. Simplement, va ser increïble em va encantar!
Després, vam anar al mercat central per a esmorzar alguna cosa. Quina diferència de mercat comparat al de Castelló!!
Quan vam acabar d’esmorzar vam tornar a l’edifici per a veure una exposició de fotografia d’un home anomenat Jarque, qui em va resultar una persona entranyable amb unes idees polítiques i religioses molt clares i amb una gran experiència al llarg de la seua vida i això es podia veure reflectit en les imatges que vam veure.
En acabant vam pujar al terrat de l’edifici per a veure des d’allí la cotorra que hi havia dalt del mercat, el Micalet, etc i ens va llegir dos o tres poemes àrabs. Més tard vam anar a la Llotja, el Consolat de Mar i la presó mentre una xica ens anava explicant el que veíem, i una vegada dins vam llegir un altre poema. En eixir de la Llotja vam anar a veure la casa de Jaume Roig, un conegut escriptor missògin i vam parlar també d’Isabel de Villena, relacionant-los per la seua diferent forma de veure a les dones ja que Isabel les defenia. A continuació vam anar a l’esglèsia de Sant Nicolau, i la xica ens va llegir un altre text i vam parlar sobre la família dels Borgia. Tot seguit vam seguir caminant i vam passar per davant del Palau dels Mercaders i per davant del Palau de la Generalitat però sense quasi parar-nos. Així vam arribar fina a la Seu, a la porta romànica on vam llegir un text d’Ausias March. Aquesta porta en l’antiguitat era anomenada l’Almoina perquè era on la gent es posava per a demanar diners al carrer. Aquesta va ser la nostra ruta literària per València ja que després d’açò vam anar a dinar i poc després a l’autobús que estava a les Torres dels Serrans i vam tornar a casa. Nerea

Cristian

L’excursió va estar prou bé, a pesar del comportament d’alguns personatges. A més pensava que anava a ser més avorrida però la veritat és que em va servir per a alguna cosa, que la veritat va ser constructiu, es a dir, vaig aprendre alguna cosa.
Quan vam anar a l’Octubre el primer que em va cridar l’atenció va ser el pal eixe tan gran que pujava fins al sostre i que es movia pel penell que hi havia al terrat. En general ens vam comportar bé dins del que cap, a l’exposició de Jarque quasi tots vam estar atents i vam descobrir que la imatge no és una cosa real, sinó que és de mentida, que es pot modificar com nosaltres vulguem i Jarque ens va dir que Belchite, és un poble que encara es manté en runes des de la Guerra Civil, i que no volgueren que es repoblara, perquè així podríem vore la força que tenien en aquell temps.
En l’obra de teatre, ens ho vam passar molt bé, ja que les lectures dramatitzades eren molt gracioses i els actors ho feien molt bé, però la veritat, abans que començara pensava que aniria a ser molt avorrit i segur que més d’una persona també ho pensava, però va ser molt bo. En pujar al terrat, vam vore el sostre del mercat i Pepa ens va contar un poc la història de la muralla morisca i de l’antiga València. En acabar això vam anar a la Llotja, que estava uns carrers més endavant i Pepa ens va contar per a que servien les gàrgoles, i el que s’encontrava dins de la Llotja: la presó, el Consolat de Mar… Després vam anar a casa de Jaume Roig, un missògin, que, curiosament, es trobava enfront del convent d’Isabel de Villena. En acabar vam anar a vore la façana d’una església i vam vore també el pati de cavallers. Després vam a anar a les portes de la Seu on vam distingir entre el romànic i el gòtic. Després d’això vam anar a menjar alguns al McDonald i altres no ho sé. Els que anaven amb mi, vam anar a l’estareu i finalment a l’autobús.
Quan vam aplegar a Vila-real vam a anar al cinema i la veritat és que ens podríem haver comportat millor, perquè si no era un era un altre, però sempre hi havia un jijijijajajaja. Laura Montalbán.

Cristian

El 24 de març vam anar d’excursió a València. El viatge d’anada es va fer una mica llarga però la veritat és que vam tindre un comportament adequat . Quan vam arribar a València ens van parar a la plaça de la Reina i vam anar a l’Octubre, on ens van fer un teatre i una exposició i la veritat és que li va agradar a la majoria dels alumnes, també a mi, i crec que no van tindre ninguna queixa de nosaltres. Després ens van deixar pegar una volta pel mercat Central. Vam tornar a l’Octubre i vam estar molt puntuals. Després vam acabar la ruta literària passant per la Llotja, per la casa de Jaume Roig, la plaça de sant Nicolau… Finalment, cada un se’n va anar a menjar a un lloc però el restaurant que mes va triomfar va ser McDonald. Havíem quedat en un punt en concret amb el professorat per agafar l’autobús i baixar a Vila-real a veure la pel·lícula Pa negre. Vam tenir un problema i és que alguns van arribar tard i el bus va haver d’esperar-los a que arribaren. Però jo crec que vam estar atents a totes les explicacions, i que ens vam comportar molt bé…un aplaudiment per nosaltres!! Marieta

Publicacions creat 880

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Articles Relacionats

Començar a escriure un terme de cerca al damunt i premeu enter per a la cerca. Premeu ESC per cancel·lar.