A SAGUNT

L’alumnat de 2nA i 1rA, Compensatòria, va visitar Sagunt i va assisitr a l’obra Aulularia de Plaute. També hi va participar en nombrosos tallers que havia organitzat alumnat i professorat de l’institut de Benicàssim. Amb un seguit de redaccions de l’alumnat i fotografies de Maricarmen Salinas us expliquem el que hi van fer.
Ana Ovando, docent de l’Institut de Benicàssim i seguidora habitual d’Imatgies, ens ofereix un enllaç perquè pugueu disfrutar d’una ampla galeria de fotografies. Gràcies. (esta galeria)

En arribar a Sagunt vam començar el dia en uns tallers molt divertits però un poc difícils. Alumnes d’altres instituts eren els nostres monitors: en un ens ajudaven a escriure el nostre nom en llatí, en altre féiem figures geomètriques amb palets i “gominoles”, també vam escriure un desig i el vam ficar dins d’un tros de fang i amb un cordill féiem un penjoll, també vam jugar al tres i al quatre en ratlla i al twister, però dels déus. També  ens vam pujar a xanques, mai no ho havíem fet, era difícil, però si volies, al final ho podies aconseguir. L’obra de teatre va ser molt divertida, encara que els seients del teatre romà eren de pedra i vam acabar amb el cul més dur que “Terminator”. Adrian Mollón, Claudia Acatrinei, Estefania Gabarri  1rA1

Quanvam arribar a Sagunt, a la plaça, una xica ens va rebre i ens va oferir participar en uns tallers gratuïts. N’hi havia per fer mosaics, calendaris, rellotges de sol, etc.. Després vam anar a una altra plaça a esmorzar. Vam estar molt poc de temps perquè vam anar a vore el teatre per damunt. Es podia vore el seients i part de l’escena. En baixar vam anar als altres tallers i ens van ficar en grups de 5 i ens van adjudicar dos monitors. Vam jugar a coses relacionades amb els romans. El meu grup va guanyar un premi sobre un joc que consistia en ficar-se al front un déu i amb preguntes havíem d’esbrinar-ho. Quan vam acabar el tallers vam anar a dinar. Mª Carmen i Carmen ens van deixar anar pel poble però no molt lluny. Vam acabar de dinar a les tres i mitja i vam anar ja cap al teatre. Vam estar una estona esperant però quan ja va ser l’hora vam entrar. L’obra es deia l’Aulularia i era molt divertida. Quan va acabar l’obra vam cridar a Senén i vam quedar amb ell. Ens va acompanyar fins on estava l’autobús i així podíem estar més estona amb ell. Quan ja va vindre l’autobús vam tornar a casa. Paula Pérez 2nA.

Ahir vam anar a Sagunt. Quan vam arribar al poble vam anar a la plaça de davant del Mercat i vam fet activitats gratuïtes. Jo vaig fer un penjoll d’argila amb un desig meu dins. També vaig fer una corona de fulles, com la de César. Quan acabàrem les activitats gratuïtes, anàrem a esmorzar i a les 11:15h vam quedar amb les professores a un lloc determinat on ens trobaríem tots. Vam pujar a una zona on es veia el teatre romà. Allí ens férem fotos, ens va comentar Carmen Nogueira unes coses del teatre romà, vam tornar a baixar i vam anar al Mercat on vam fer les activitats sobre els romans. Estàvem amb dos monitors d’uns pocs anys majors que nosaltres. El meu grup va guanyar un joc per aconseguir més nous. Al finalitzar les activitats ens varem quedar a menjar per unes certes zones i ho vam passar molt bé. Vam parlar amb un xiquet que estava marginat i vam estar amb ell, ja que en estar assoles parlava tot sol.

Després de menjar vam estar a la porta del teatre romà, fins que van obrir les portes, vam entrar i vam agafar lloc. Abans de començar van entregar uns premis i va començar la funció de Plaute anomenat Aulularia. Vam anar al bus cap al nostre poble. Noelia Museros López 2nA

Quan vam arribar a Sagunt vam passar per una plaça on hi havia molts tallers, i ens van dir que els tallers eren debades, i ens vam ficar a fer un penjoll, també vam fer un mosaic i un calendari. Quan vam eixir vam anar a esmorzar a la plaça que estava al costat del teatre. Ens vam quedar per ahí, mentre els mestres esmorzaven. Després vam anar anar a vore el teatre des de dalt, i en acabant vam anar als altres tallers. Una vegada allí vam fer grups de cinc i el nostre grup va guanyar un joc per a la classe. Després els mestres se n’anaren a un bar a dinar mentre que nosaltres vam estar dos hores i mitja pegant voltes i coneixent gent. Quan ja estàvem tots vam anar a vore l’obra de teatre Aulularia. Hi havia molta gent i també feia molta calor, el teatre va estar molt interessant i ens va agradar molt a tots per això estàvem tant atents a l’obra. Quan el teatre es va acabar i anàvem ja cap a l’autobús, Paula va quedar amb Senén a la plaça i ens va alegrar molt de vore’l una altra vegada, perquè feia moltíssim de temps que no el veiem i ens va acompanyar amb tots fins on venia el bus i es va esperar a que aplegara el bus i se’n va anar i ens vam despedir d’ell. Marina Pelàez

Sagunt es un poble gran. Vam aplegar a les deu, vam creuar per un riu i per una plaça on hi havia molts tallers que es deien tallers dels esclaus. Hi havia coses per a fer per exemple: collars amb argila, formes poligonals amb furgadents i llepolies, xanques i disfresses per a vestir-nos com els romans etc.. Després vam pujar un poc la muntanya i vam poder veure tot Sagunt. Després vam tornar a la plaça on estava el mercat del poble, on feien uns altres tallers. Ens vam fer vestir-nos amb una túnica romana, un cordó dorat a la cintura i un collar amb un déu. La primera activitat que vam fer consistia en què ens posaven un déu al front i havíem d’adivinar qui era el deu. Després vam jugar a un altre joc on havíem de saber el nom grec, romà i el seu objecte de cadascú i l’altre joc es jugava amb un dau gegant i anaves avançant, en el terra hi havia deus i desses. Després van anar cap al teatre que estava reconstruït. Vam ver l’obra de teatre de Plaute que es deia l’Aulularia i vam tornar cap Almassora. Juan Ignacio 2nA

Els tallers que vam fer eren molt divertits. Vam aprendre moltes coses sobre els déus. En un dels tallers vam haver de posar els dotze treballs d’Hèrcules. Ens va cridar molt l’atenció el teatre romà de Sagunt. Per una part és antic, però per l’altra nou, l’han reconstruït i ara està molt bé. L’obra de teatre ens va agradar, es sabien molt bé el text. Aulularia de Plaute era l’obra: Euclió, un vell amb una olla plena d’or, i Licònides un jove alegre que viola la seva filla i s’hi casa. Al final de l’obra van eixir tots a saludar. Brian Guillamón i Javier Carneros 1rA1

Sagunt és un poble de la Comunitat Valenciana. En aquest poble hi ha un teatre romà que està al costat del castell. El teatre està a la part alta del poble. Fa uns anys el van restaurar i van deixar trossos de paret de pedra antiga per recordar com era. Quan vam arribar vam anar a la plaça, on hi havia tallers gratuïts. Jo vaig fer un calendari, un mosaic i un joc dels sentits. Desprès d’acabar els jocs vam anar a esmorzar al costat del teatre. Després d’esmorzar vam baixar a la plaça a fer més jocs de déus. Després d’acabar de fer tallers vam anar a dinar. Les mestres ens van deixar anar per una part del poble. Vam estar dos hores a soles. Després vam anar al teatre però vam arribar massa prompte i vam haver d’esperar a que obriren les portes. L’obra que vam vore era de Plaute i es deia Aulularia. L’obra va durar un hora i quart. Per baixar a la plaça ens va costar perquè hi havia molta gent. Quan ja estàvem baix vam esperar l’autobús per tornar a Almassora. Joel Sànchez 2nA

Quan vam arribar a Sagunt vam anar a la plaça principal on hi havia molts tallers, com per exemple: el desitjos,fer figures amb furgadents i llepolies, puzles, i molts més…Vam anar a esmorzar a la plaça que hi ha al costat del teatre. En acabant d’esmorzar vam pujar a quasi al castell però no vam arribar perquè sols vam pujar per a vore la part darrere del teatre. Després ens tocava anar al taller que vam pagar, va ser molt divertit. Ens vam posar una disfressa que ens venia gran a tots. Després d’anar als tallers vam anar a la plaça principal a que Carmen Nogueira i Marcarmen Salinas ens donaren les instruccions de quan havien d’estar en la plaça principal per anar al teatre. No vam anat directament al teatre, vam vore un carrer que va ser molt important. “CARRER DE LA SANG VELLA”. Tenia moltes cases i molts camins. Vam arribar al teatre i vam estar esperant més de mitja hora. Vam entrar a vore l’obra del teatre. A mi no em va agradar; em va agradar més l’altra. Quan va acabar l’obra vam anar cap a la plaça principal per a vore a un company que va anar aquest institut. Desprès vam agarrar el bus i vam tornar cap a Almassora Susana Salafranca, 2nA

Sagunt és un poble de València. A Sagunt podem vore un teatre romà (restaurat). També hi ha un castell. Les cases són antigues i de pedra, els carrers costeruts i també hi ha moltes places. Quan vam arribar a Sagunt, vam estar en uns tallers que eren debades. Quan el vam acabar ens vam anar a esmorzar i a fer una volta per una plaça. A les 11:45 va començar el nostre taller. En el taller vam estar fent activitats  sobre els romans. Quan vam acabar vam anar a dinar per on es van deixar els mestres. A les 3:15 ens vam recollir i vam anar a vore el teatre. El teatre era molt gran, també era bastant ample. L’obra de teatre em va agradar molt i per ami va ser un poc curta. Hi havia molta gent de tots els llocs de València i Castelló. Quan va acabar l’obra vam anar a agarrar l’autobús on ens havia deixat i ens va portar a Almassora. Cristian Arcas 2nA

Per anar a Sagunt vam tardar 45 minuts mes o menys. Quan vam arribar, vam anar a la plaça principal, i ací hi havia unes persones per a fer activitats. Es podien fer moltes coses. Jo vaig fer un calendari romà antic. Després d’això, vam anar a esmorzar a la zona on estava el teatre, vam estar mitja hora. Després d’esmorzar vam tornar a la plaça principal i vam fer activitats. Ací vam estar com una hora. Després vam tornar un altra vegada a la plaça principal i vam quedar amb Carme i Maricarmen en un lloc a les tres i quart, perquè ens vam anar a dinar i cadascú ens podíem anar on volguérem. Després de dinar vam anar al lloc on havíem quedat amb els mestres. Quan estàvem tots vam anar ja cap al teatre. Però quan anàvem pel carrer vam parar i vam entrar a un carrer que es deia la “Jueria”, on ficaven antigament als jueus. Quan ja per fi vam arribar al teatre vam esperar mitja hora per entrar. Ja quan vam entrar ens vam ficar on volguérem i va començar l’obra. A mi em va passar ràpid l’hora i quart que va tardar. Finalment vam tornar on ens va deixar l’autobús i vam vindre cap a Almassora.  Pablo Alguacil 2nA

Quan arribàrem a Sagunt vam aplegar a una plaça on unes dones i uns homes feien d’esclaus. Ens digueren que podíem fer uns tallers sobre costums romans. Hi havia un taller que havíem d’utilitzar els sentits: gust i tacte. Al cap d’un temps anàrem a esmorzar a una placeta que hi era al costat del teatre. Després de l’esmorzar anàrem al taller de l’obra, ens van fer disfressar-nos de déus i ens agruparen en grups cinc persones. Al començament de les proves ens parlaren dels déus que hi havia. Després la primera prova va ser ficar-nos unes cintes al cap i ens ficaven una targeta i havíem d’esbrinar quin déu teníem. Després una altra prova va ser arreplegar totes les imatges del déu que teníem a una targeta que ens donaren al començament de la prova. Una de les últimes proves era esbrinar les coses que hi havia fet Hércules i per últim ens havíem d’aprendre el nom dels déus, deesses, etc.. Al final vam fer un recompte dels punts que tenien i el grup que jo hi era va fer divuit punts, però va guanyar un grup que va fer vint-i-set punts. Quan ja anàrem a vorer l’obra que es diu “LA AULULARIA” va ser entretinguda, anava sobre un home que tenia una olla amb or, la seua filla anava a casar-se amb l’oncle del que l’havia embarassada. Al final acaben junts. Només es va acabar l’obra ens n’anàrem cap a casa. Sebastian Cifuentes 2nA

Sagunt és un poble gran que té un teatre, tres places grans i moltes fonts. En la plaça més gran hi ha uns xorrets d’aigua. Nosaltres vam anar allí i quan vam anar a la plaça principal hi havia esclaus que feien jocs debades i nosaltres vam anar a jugar. Jo vaig jugar als sentits, a les xanques, a fer un calendari romà, i vam fer un quadre amb rajoletes. A esmorzar vam anar a una plaça mitja hora. Després vam baixar a la plaça principal i vam anar a jugar a uns jocs de grups. Quan vam acabar, les mestres i nosaltres vam quedar a les 3:15 a la plaça principal. Jo me vaig anar a una plaça. Quan vam acabar les mestres de menjar, vam pujar al teatre a esperar. Quan van obrir la porta per a entrar al teatre ens vam seure i va començar l’obra. L’obra es deia Ulularia, per a mi va ser un poc avorrida, la del l’any passat em va agradar més que aquesta. Jo vaig estar molt incòmode allí.
Quan va acabar vam anar a l’autobús i vam vore  Senén i el vam saludar i ens en vam anar a Almassora. Julen Garnes 2nA

Publicacions creat 880

One thought on “A SAGUNT

1. Me alegro de que os lo pasarais bien en Sagunt, fue un placer teneros por allí. Podéis ver más imágenes de vuestro paso por los talleres didácticos en esta galería.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Articles Relacionats

Començar a escriure un terme de cerca al damunt i premeu enter per a la cerca. Premeu ESC per cancel·lar.